Spænding, nervøsitet, smil, generthed – alt var i spil, da vi endelig mødte kommende 0.klasse.

Normal møder vi børnene i april til en solsikkedag, hvor børnene planter en solsikke, som når at vokse sig stor inden de starter 1. maj. På grund af denne mærkelige Corona-tid, var det i fredags første gang vi hilste på alle børnene på en gang. Det foregik også på en helt anden måde end normalt. I år måtte vi nøjes med at mødes udenfor, hvor kun børnene kunne gå ind i deres kommende klasselokale. Vi måtte også undvære Annis berømte hjemmebagte boller og dagen blev kortere, for det var lidt koldt for forældre og søskende at vente i teltet udenfor.

Men alligevel blev dagen den dejlige dag, som vi længe havde set frem til for: sikke skønne børn!

Som en af de pædagoger, der har ansvaret for børnene, sagde: ”Man glemmer nok helt, hvor søde de altid er, men de her er altså særlig søde!” Ja, det er de. Særligt søde.

Vi glæder os til at sige ”rigtigt” velkommen til dem alle på første skoledag eftersommerferien, når de helt officielt starter i 0.klasse, og hvor resten af skolen også får lov til at hilse på dem.