Velkommen til Store Per

Man kan kontakte Store Per på 22588022. Børnene kan også kontaktes på dette nummer, da vi ligesom skolen er mobilfrie:-)

Nogle ture kan koste penge, men følg med i nyhedsbrevet!

Vi har bla. aftenåbent tirsdag, hvor vi blandt skal (se kalender):

• Den Store Bagedyst
  • Grill-aften med vandkamp
  • Store Vampyr-middag (selskabsspil)
  • Tur på Bakken
  • Strandtur med is
  • Sæbefodbold
  • Air Trix/ X-Jump
  • Laser games
  • Zombie rollespil (nerfgun)
  • Tolder og smugler

Klubbens åbningstider

Mandag 13:15-16:30
Tirsdag 13:15-16:30 (aften åbent med tilmelding 16:30-19:30)
Onsdag 13:15-16:30
Torsdag 13:15-16:30
Fredag 13:15-16:00
  • Store Per holder lukket i uge 28,29 og 30.

Per Gyrum Skolens klubtilbud for børn og unge i 3. – 6. klasse.

Årshjul 23/24: xx

Mad- og bevægelsespolitik: Læse mere her

Værdier og pædagogisk praksis

Vores målgruppe er børn og tweens, og det er derfor meget vigtigt, at vores pædagogiske fokus blandt andet er på børnenes sociale og personlige udvikling. Hvem er jeg? Hvem er mine venner? Hvad sker der med min krop? Hvordan føles den første forelskelse, hvordan bliver jeg herre i mit eget liv? Det gør jeg, som alt andet i verden, ved at træne og øve det:-)

Vi, som pædagoger, skaber fællesskab gennem voksenstyrede aktiviteter, så de unge får mulighed for at finde hinanden og få nye venner. Vi er støttende i de unges valg, og vi stiller reflekterende spørgmål, så de selv kommer med løsninger på alt fra hvordan man laver en mini-pizza til hvordan man kan løse en konflikt.

Vi, på Store Per, har dog også som opgave at skabe rammerne for, at blandt andet dette kan blive trænet, og det lærer man ved at gøre. Derfor får de store et stort ansvar på Store Per. De tager telefonen, de laver mad, de prøver selv at løse deres konflikter og de laver/finder på mange selvstyrede aktiviteter. Altså er det en af vores fornemmeste opgaver, at være en træningsbane for social og personlig udvikling.

Det, man blandt andet får ud af at vælge os som klub, er en masse fede aktiviteter og ture, som kan give nye venner og styrke allerede etablerede fælleskaber. Vi skaber et børneland med medinflydelse og medbestemmelse, et børneland, hvor vi øver os på at blive klar til resten af livet.

I Store Per kan man hver dag…

Gå i hallen og lave sport som bordtennis, fodbold, hockey, sit-down, stikbold, badmintion mm. Vi laver i løbet af ugen turneringer i div. sportsgrene.

I krea – værkstederne kan man lære at flite, silkclay, hækle, lægge make up, lave poca tatoos, lave  egen smykker og meget mere.

Du kan også altid spille pool, air – hockey, bordfodbold, køre på mini rampe, spille basket og fodbold udenfor, springe på heste – spring og meget mere!

Hvis man selv har ideer, vi ikke har, så kom og smid den ide i vores “unge” postkasse, som er fyldt med ideer, så vi kan blive ved med at lave fede ting!

Klubben er et alternativ til at gå hjem og bare spille/game, at få ungerne  til at være sammen med venner, få motion, blive stærkere personligt og socialt,  og i det hele taget få en  meningsfyldt fritid.